Ce este SEO?

Search Engine Optimization (SEO) este procesul de imbunatatire a volumului sau a calitatii traficului unui site web prin intermediul motoarele de cautare. SEO este o abreviere pentru ,,optimizare pentru motoarele de cautare”.

Se mai folosesc si termenii “optimizare site” si “optimizare SEO”.

Cu cat un site este mai bine pozitionat in paginile de rezultate a motoarelor de cautare, cu atat acesta va avea mai multi vizitatori.

SEO poate avea ca tinta diferite tipuri de cautare : cautare de imagini , cautare locala, cautare video, carti, discutii, bloguri, stiri.

Optimizarea vizibilitatii unui site web pe motoarele de cautare consta in prezenta site-ului in cadrul tuturor acestor tipuri de cautari.

Ca strategie de marketing pe Internet, SEO ia in considerare felul in care functioneaza motoarele de cautare si ceea ce oamenii cauta pe Internet.

SEO ofera detinatorilor de site-uri 4 beneficii de baza:

– Indexarea paginilor
– Rankings : pozitionarea cat mai buna a site-ului pe cuvinte cheie care aduc trafic
– Vizitatori
– Conversii (beneficiu secundar)

Optimizarea unui site web implica in primul rand editarea continutului si codului sursa a paginilor pentru a le mari releventa prin obtinerea unei anumite densitatii a cuvintelor cheie si in eliminarea elementelor care impiedica o buna indexare a paginilor web in motoarele de cautare (SEO on-page/ SEO on-site).

Deoarece tehnicile SEO implica de multe ori modificarea codului sursa al site-ului, acestea pot fi imbinate cu servicii de dezvoltare web si web design (meniuri, sisteme de management de continut, sisteme de efectuare de plati…).

De asemenea, SEO implica si o promovare a site-ului pe alte site-uri si bloguri si obtinerea de backlinkuri (SEO off-site). Printre metodele de obtinere a backlinkurilor se numara: publicare advertoriale pe site-uri si bloguri relevante, din acelasi domeniu de activitate, publicare de comunicate de presa, plasare bannere care contin link catre site-ul promovat, plasare linkuri catre site-ul promovat in blogroll-ul sau footerul unui website partener.

Angajarea unui specialist SEO

Daca luati in considerare angajarea unui specialist SEO, cu cat o faceti mai devreme, cu atat este mai bine. Un bun specialist SEO poate optimiza cu succes un site existent, dar cel mai bun moment pentru a apela la un specialist SEO este atunci cand doriti sa lansati un site. Veti economisi timp si bani daca veti sti inca de la inceput care este cea mai buna platforma pe care sa construiti site-ul, care este cea mai buna structura…etc.

Inainte de a alege un specialist SEO, iata cateva intrebari pe care i le puteti adresa :

  • In ce proiecte ati fost implicat?
  • Imi puteti da exemple de cateva povesti de succes?
  • Ce experienta aveti în acest domeniu?
  • Ce experienta aveti în dezvoltarea si optmizarea site-urilor internationale?
  • Respectati Regulamentul Google pentru webmasteri?
  • Care sunt cele mai importante tehnici SEO de care dispuneti?
  • Veti partaja cu mine toate modificarile pe care le aduceti site-ului meu si imi veti furniza informatii detaliate despre recomandarile dvs. si despre ratiunile pe care acestea se bazeaza?

Desi exista firme SEO si freelanceri SEO care furnizeaza clientilor servicii SEO valoroase, cativa SEO care nu respecta etica au pus domeniul intr-o lumina nefavorabila, prin incercarile lor extrem de agresive de a manipula tendentios rezultatele motoarelor de cautare. Practicile care incalca regulamentul Google pentru webmasteri pot duce la o modificare negativa a prezentei site-ului pe Google sau chiar la eliminarea site-ului din indexul Google.

11/04/2018